07.02.2019

AKO SI VYBRAŤ TÚ SPRÁVNU POSILŇOVŇU

Dilema veľkého množstva ľudí, ktorí sa práve rozhodli, že začnú na svojom tele poriadne pracovať. Ako si mám vybrať fitnescentrum, ak ich je v meste a mojom okolí hneď niekoľko? Sú kritéria, na ktoré by ste mali brať ohľad pri výbere. Poďme si ich predstaviť.

 

1. referencie 

Tak ako so všetkým, tak pri výbere posilňovne je najlepšie nechať si poradiť od ľudí, ktorí majú praktické skúsenosti v tejto oblasti a vedia teda popísať pre a proti. Každý si však háji svoje fitnescentrum, a tak si treba vypočuť niekoľko rôznych hodnotení a na základe toho sa rozhodnúť, čo bude pre vás ten najlepší výber. Pokiaľ vám nejaké fitko na základe referencií iných imponuje viac, vyberte si práve to. Je totiž dobré, začať s pozitívnym pocitom. V začiatkoch cvičenia nie je vôbec zlé začať trénovať s niekým, kto konkrétne fitnescentrum navštevuje. Dotyčný bude slúžiť ako uvádzajúca osoba a vy si budete na nové prostredie zvykať ľahšie.

 

2. cena

Cena patrí ku kritériám, na základe ktorých sa rozhoduje najviac ľudí. Tu však teba mať na pamäti, že nie všetko, čo je lacné, je aj dobré. Ak je niečo výrazne lacnejšie než konkurencia, určite to bude mať nejaký háčik. Za cenou vstupného alebo členstva treba očakávať komplex služieb ako sú: šatne, sprchy a ich výbava, požičanie uteráka, veľkosť a komfort cvičiacej plochy, možnosť občerstviť sa vo fitbare, odborné poradenstvo. Pokiaľ zaplatíte za posilňovňu 10 eur mesačne, komfort vyššie spomínaný určite neočakávajte. Možno to bude znieť prehnane, ale pokiaľ trénujete v posilňovni štyrikrát v týždni a použijete sprchu, šetríte peniaze v domácom rozpočte. Za rok sú to celkom zaujímavé čísla.

 

pastedGraphic.png

 

3. vzdialenosť od miesta bydliska

Aj keď si myslíte, že to možno až tak nerozhoduje, vzdialenosť fitka od bytu je veľmi podstatná vec. Najviac ľudí totiž končí s cvičením z časových dôvodov, pretože im to zaberá veľa času. Do tohto času môžeme zakomponovať aj cestu do a z fitnescentra. Navyše pokiaľ musíte do posilňovne dochádzať autom, alebo verejnou dopravou, tieto náklady si musíte do celého balíka k členstvu započítať. Úplne ideálne je, ak máte fitko v blízkosti a navštevovať ho môžete pešo alebo bicykli. Šetríte tak čas a financie.

pastedGraphic_1.png

 

4. personál posilňovne

Začať robiť pre seba niečo užitočné si vyžaduje veľké úsilie a trávenie pomerne veľkého času v posilňovni. Je úplne skvelé, keď vo fitku pracujú ľudia, ktorí sú príjemní, ústretoví a vy sa na nich tešíte. Z vlastnej skúsenosti môžeme povedať, že chodiť do posilky, kde za pultom sedí starý chlap, ktorý nemá o cvičení ani páru a je tam doslova za trest, je rozdiel, ako keď prídete k ľuďom, ktorí vás hneď po vstupe zahrnú veľkou dávkou dobrej nálady a energie. Do fitka sa tak budete vracať radi práve kvôli týmto ľuďom. Každý, kto pôsobil vo fitnescentre ako personál potvrdí, že okrem klasickej náplni práce je často pre ľudí spovedník a bútľavá vŕba. To sú veci, ktoré sa za peniaze kúpiť nedajú. Pokiaľ týmito kompetenciami ľudia disponujú, dávajú fitku srdce. 

 

5. vybavenie fitnescentra

Táto oblasť v sebe zahŕňa dostatok činiek, lavičiek, závaží, strojov, kardio zariadení. Dostatočný priestor a výber alternatívnych cvikov je podstatná vec. Ak máte v tréningu naplánovaný benchpress a máte k dispozícii len jednu lavičku, s najväčšou pravdepodobnosťou máte problém a často budete musieť improvizovať, najmä pokiaľ máte tréning hrudníka v pondelok. Ak vo svojom tréningu využívate kardio zariadenia v tejto oblasti je lepšie, keď máte pestrejší výber. Aeróbne aktivity sú pre väčšinu cvičencov nezáživné, a tak je lepšia variabilita.

 

pastedGraphic_2.png

 

6. odborné kompetencie personálu/osobný tréner

V začiatkoch oceníte každú radu od skúsenejšieho. Vo fitkách existujú dva druhy prístupov. Prvým je, že rady a odporúčania sú zdarma a máte to akoby grátis. Druhá možnosť je možnosť trénovať s osobným trénerom, ktorý sa vám počas tréningu venuje a dostávate od neho komplexnú starostlivosť. Sú však prípady a v poslednom čase je ich viac a viac, že do pozície odborníkov sa stavajú ľudia, ktorí síce majú trénerský kurz, čo získať dnes nie je žiadny problém, ale ich odborné znalosti sú na mizernej úrovni. Ideálne je, ak má tréner kvalifikáciu, a súčasne aj praktické skúsenosti. Výborní odborníci sú súťažní kulturisti, fitnessky a siloví športovci, pretože v prípravách vyskúšali na svojej koži takmer všetko a vedia sa ideálne vcítiť do klienta. 

Tak čo priatelia, už ste si vybrali svoje fitnescentrum?


 

6 TIPOV AKO SA NAŠTARTOVAŤ PO SVIATKOCH

05.01.2017

pastedGraphic_3.png

Sviatky, veľa jedla, koláčov, alkoholu, málo pohybu. Určite to každý z vás zažil. Obdobie sviatkov končí a človeku pribudlo pár kilogramov navyše, frustrácia z výzoru, no nič nemusí byť stratené. Je tu predsa Nový rok, ktorý je ideálnou príležitosťou na to, aby sme so svojim telom niečo spravili. Musíte na to ísť premyslene, pretože poňať aj toto obdobie radikálne, sa nemusí moc oplatiť. Povieme si pár základných pravidiel, čo vám zaručene pomôže cítiť sa a vyzerať lepšie.

 

1. zbavte sa všetkých nezdravých potravín

Počas sviatkov sa vždy pripravuje jedla ďaleko viac ako je jeho reálna spotreba. Počíta sa návštevami, a tak aj niekoľko dní po Vianociach sú chladničky plné koláčov, údeného mäsa klobás alebo zemiakového šalátu. Aj napriek tomu, že vás to stálo finančné prostriedky, najlepšie urobíte, keď všetky zvyšky jedál vyhodíte, pretože pokiaľ budete čakať, kým sa to zje, len tým predlžujete trápenie, ktoré vás sužuje.

 

2. začnite hneď

Najlepšie urobíte, keď so zmenou stravovacích návykov začnete hneď. Pocit objedenia a pocitu ťažkosti na žalúdku nech je motivujúcim faktorom, aby ste tieto negatívne emócie nezažívali. Niet nad ten pocit cítiť sa zdravo a bez zažívacích ťažkostí. 

 

3. deň začnite teplým nápojom

Môže to byť bylinkový čaj alebo aj teplá voda s citrónom. Takáto metóda vám pomôže najmä v začiatkoch detoxu vášho organizmu. Príjmom tekutiny na prázdny žalúdok ho naštartujete a lepšie pripravíte na spracovanie pevného jedla. Pokiaľ máte problém s vyprázdňovaním alebo ešte stále pociťujete „plnosť“ vo vašom tráviacom trakte, vyskúšajte nasledovný recept.

 

Do veľkého pohára (ideálne 0,5 l) nalejte teplú vodu (nie vriacu), vyžmýkajte polovicu citróna, a pridajte kávovú lyžičku morskej soli. Tento koktail vám zaručene uľaví a vaše črevá prirodzeným spôsobom prečistí. Užívajte ihneď po prebudení.

 

pastedGraphic_4.png

 

4. začnite pravidelne jesť

Na začiatku ani nie je tak dôležité meniť zloženie stravy, ako jesť menej a pravidelne. Ideálny odstup medzi jedlami sú 2 – 3 hodiny. Dodržujte zásadu konzumácie sacharidov skôr ráno a doobeda, ku večeru môžete siahnuť po jedlách, ktoré tvoria prevažne bielkoviny. Po čase môžete experimentovať aj s výberom potravín. Pravidelnou stravou zrýchľujete metabolizmus a tým lepšie a rýchlejšie spálite tuky. Hlavné úlohy by mali hrať nasledovné suroviny: ovsené vločky, zemiaky, ryža, zelenina, ovocie, mäso (pripravované na prírodný spôsob) a orechy.

 

5. nebojte sa hladu

Skôr či neskôr sa dostaví pocit hladu. Predpokladáme, že predtým by ste siahli po jedle a bolo by vám jedno po akom. Pokiaľ dodržiavate časové odstupy medzi jedlami, nemusíte sa obávať. Na začiatku to bude ťažšie, no telo si na harmonogram príjmu potravy zvykne rýchlo. Je dobré, ak mierny hlad cítite aj predtým, ako idete spať. 

 

6. zvýšte príjem tekutín

Od rána do cca 14:00 by ste mali vypiť čo najviac tekutín. Či už sa jedná o čistú vodu alebo čaje, výber je na vás. Neodporúčame sladené vody, ktoré obsahujú príliš veľa cukru, rovnako tak „light“ nápoje. Zvýšeným príjmom tekutín pomôžete telu sa prečistiť a zbaviť sa škodlivín. Po 14:00 pite striedmo. Tento čas uvádzame kvôli tomu, že práve do tejto hodiny sa telo detoxikuje najintenzívnejšie.

 

pastedGraphic_5.png

 

6. začnite s pohybom

Aj prechádzka môže mať veľmi pozitívny vplyv na celkové zdravie človeka, Nie je nič horšie ako ládovať do seba obrovské množstvo jedla a pritom sedieť na gauči. Ak sa vám aj stane, že toho zjete viac ako by ste mali, pokiaľ je to možné choďte sa prejsť. Pomôžete telu rýchlejšie toto jedlo stráviť. Pokiaľ to so zmenou životného štýlu myslíte vážne, kúpte si mesačné členstvo vo fitnescentre a začnite s pravidelným tréningom dvakrát týždenne. Neskôr, keď vaša výkonnosť stúpne môžete tréningový objem navýšiť.

Tak čo priatelia, našli ste sa pri čítaní týchto článkov aj vy? Nezúfajte, je dobré, že si uvedomujete, že je konečne čas urobiť s týmto stavom definitívny koniec. Nenechajte sa odradiť tým, ak sa výsledky nedostavia po týždni. Vybrali ste si beh na dlhú trať, no táto cesta vám môže priniesť obrovské benefity, či už v zlepšení vizáže, tak aj zlepšení zdravotného stavu.