07.02.2019

NA SLOVÍČKO S BEÁTOU GRAŇÁKOVOU

Spočiatku to je ľahké, no až postupom času sa ukáže, kto je skutočne ochotný spraviť maximum."

Meno a priezvisko: Beáta Graňáková

Vek: 23

Výška: 155,5cm

Váha: súťažná 44kg / mimosúťažná 49-50kg

Kategória: Bikini fitness

Asociácia: SAKFST / IFBB

Začiatok kariéry: 2016

Najväčší úspech: Majstrovstvá Slovenska juniorov, Trenčín, 2.miesto

Športový vzor: Sabina Pleváková

Osobné motto: „Tým čo robíš dnes, tvoríš svoj zajtrajšok.“

Ako si sa vôbec dostala k cvičeniu?

pastedGraphic.png

K cvičeniu ma priviedol môj priateľ (Roman Vavrečan pozn.red.), dovtedy som cvičila len doma podľa rôznych videí z youtube. Taktiež som chodievala na rôzne tanečné krúžky a zumbu, bavilo ma to, ale okrem dobrého pocitu a odreagovania som na sebe nevidela skoro žiadne zmeny. Do fitka som sa hanbila ísť, pretože som nevedela, ako má taký tréning vyzerať, čo je asi problém väčšiny žien.

Kedy si začala prvýkrát reálne uvažovať o súťažení?

S priateľom som mala možnosť nahliadnuť do zákulisia jednej súťaže a vidieť všetko zblízka, nie ako divák, to bol pre mňa obrovský zážitok! Vládla tam skvelá atmosféra a všetky dievčatá boli nesmierne krásne. Toto bol pre mňa zlomový bod a zároveň počiatočný motív navštíviť fitnesscentrum. Tiež som tak chcela vyzerať! Čo sa kategórie týka, tá bola jasná hneď. Bikini fitness si stále zachovaná ladnosť, jemnosť a ženskosť, a to je pre mňa oveľa príťažlivejšie. Priateľ ma k cvičeniu nikdy nenútil, len mi ukázal cestu a lásku k športu, vďaka čomu ja dnes môžem robiť to, čo ma naozaj baví.

Čo všetko obnáša príprava na súťaž?

Najdôležitejšie zo všetkého je disciplína. Spočiatku je to ľahké, no až postupom času sa ukáže, kto je ochotný spraviť maximum. Kľúč tkvie v kvalitnej strave, tvrdom tréningu a dostatočnom odpočinku.

 

pastedGraphic_1.png

S kým konzultuješ tréning a stravu?

Celoročnú prípravu, či už je to súťažné alebo mimosúťažné obdobie, konzultujem hlavne so svojím priateľom.

Trénuješ sama alebo so sparingom?

Rada trénujem sama, ale čím bližšie je súťaž, tým je telo viac vyčerpané a cvičí sa mi lepšie so sparingom. Sú cviky pri ktorých si sama moc neverím a potrebujem za sebou niekoho, kto ma „istí“. Našťastie, vždy sa nájdu ľudia, ktorí mi ochotne pomôžu.

Aké sú tvoje silné a slabé partie?

Za svoju silnú partiu považujem jedine lýtka, naopak slabinou je všetko ostatné, na čom treba poriadne zapracovať.

Ako vyzerá tvoj tréning?

Počas celého roka tréningy obmieňam, striedam systémy a cviky tak, aby telo dostalo zakaždým nový impulz, potrebný pre rast svalstva. Kardio nezaraďujem takmer vôbec, začínam s ním iba vtedy, ak už naozaj nestíham s formou. Trénujem rada všetky partie, na strojoch aj s činkami, no najviac sa teším na ramená. Môj najobľúbenejší cvik sú tlaky za hlavou na multipresse.

Ako vyzerá tvoja strava?

Pokiaľ som v súťažnom období (cca 10 mesiacov v roku), môj stravovací režim je pevne daný, tzn. všetko si vážim a strážim si príjem kalórií. S približujúcou sa súťažou postupne uberám zo sacharidov a pridávam viac zdravých tukov, ktoré sú pre správne fungovanie ženského tela veľmi dôležité. V príprave som veľmi zodpovedná a striktná, jem približne 6-7krát za deň a občas zaradím refeed day, v ktorom štruktúrovane navýšim sacharidy a tuky tak, aby to nerozhádzalo môj metabolizmus. Po súťaži si však potrebujem oddýchnuť, zaradím cheat day a doprajem si všetkého dostatok.

A čo tvoje najobľúbenejšie jedlo?

pastedGraphic_2.png

Jednoznačne pizza od Taliana v Ružomberku! Počas prípravy mám vždy chuť na niečo iné, prvú sezónu to boli sladkosti a polievky, teraz je to vyprážaný syr s hranolkami alebo bryndzové halušky.

 

Máš v zásobe nejaký fitness recept, na ktorý nedáš dopustiť? Prezradíš?

Veľmi rada varím zdravé jedlá, hlavne keď som v príprave, ak nemôžem jesť ja, tak musia jesť aspoň všetci ostatní. Rada pripravujem jablkovo-makové lievance, ktoré sú veľmi jednoduché. Na 1 porciu (cca 4 lievance) potrebujeme 1 nastrúhané jablko zbavené šupky, citrónovú kôru, sódu bikarbónu, nejaké sladidlo (stévia/med), 2pl. mletého maku, 30g špaldovej múky a 1 vajíčko. Všetko spolu zmixujeme a pečieme na kokosovom oleji, pridáme biely jogurt, a na svete sú skvelé raňajky!

 

 

Aké doplnky výživy využívaš?

pastedGraphic_3.png

Celoročne používam neochutené aminokyseliny v práškovej forme a hydrolyzovaný proteín po tréningu.

Ako relaxuješ?

Najväčší relax je pre mňa spánok, a keď nie práve ten, tak si rada pozriem nejaký dobrý film.

Ako dokážeš spojiť všetky pracovné, súkromné, tréningové povinnosti a nezblázniť sa z toho?

Niekedy je to naozaj náročné, ale pokiaľ si človek všetko plánuje, dá sa to zvládnuť.

Ktorú vlastnosť si na sebe najviac ceníš a naopak, ktorej sa chceš zbaviť?

Najviac si na sebe cením to, že som sebakritická, čo je pre tento šport veľmi dôležité. A tá zlá vlastnosť, málo si verím, vždy potrebujem počuť povzbudenie od niekoho z blízkych.

Kto je tvojou najväčšou oporou?

Je pre mna dar mať veďla seba niekoho, ako je môj priateľ. Práve on je ten, kto ma vždy potiahne vpred, podporuje a pomáha mi, za čo mu veľmi pekne ďakujem.

Aké máš plány na rok 2017?

V prvej polovici roka si chcem dopriať prestávku od súťaženia. Potrebujem nabrať svalovú hmotu, čo je medzi sezónami takmer nemožné, avšak o to viac sa teším na jesenné súťaže!