07.02.2019

NA SLOVÍČKO S NIKOLOU HINCOVOU

Proste viem, čo chcem a idem si za tým aj cez mŕtvoly."

Meno a priezvisko: Nikola Hincová

Vek: 23

Výška: 164cm

Váha: súťažná 58kg / mimosúťažná 68 kg

Kategória: Bodyfitness

Asociácia: SAKFST / IFBB

Začiatok kariéry: 2014

Najväčší úspech: Mozolani Diamond cup, 2.miesto

Športový vzor: Nicole Wilkins

Osobné motto: ,,Nikdy zlyhanie, vždy lekcia.“

Ako si sa vôbec dostala k cvičeniu?

pastedGraphic.png

 

Ako u väčšiny dievčat, aj mojou prvotnou motiváciou bolo jednoducho schudnúť. Začala som chodiť do fitness centra, chytilo ma to a už nepustilo.

 

Kedy si začala prvýkrát reálne uvažovať o súťažení?

Približne po roku cvičenia, tam niekde vzadu driemal malý sen a cieľ skúsiť to, avšak na súťažné pódium som sa dostala až po 3 rokoch cvičenia.

 

Čo všetko obnáša príprava na súťaž?

No hlavne stres, nervozitu, hlad, nedostatok spánku...ale nie, všetko je to o tom mať vytýčený cieĺ a húževnatosť ísť si za ním.

 

S kým konzultuješ tréning a stravu?

Všetko konzultujem so svojím priateľom, Daliborom Susnyákom. Vždy mi dokáže odborne poradiť a objektívne ma zhodnotiť.

 

Trénuješ sama alebo so sparingom?

Najradšej cvičím sama.

pastedGraphic_1.png

 

Aké sú tvoje silné a slabé partie?

Riadim sa tým, že na všetkom je potrebné sústavne pracovať a vylepšovať jednotlivé detaily. Takže mojou slabinou sú vlastne všetky partie.

 

Ako vyzerá tvoj tréning?

Momentálne trénujem 4 + 1, ale v príprave som sa častokrát nevyhla ani 6 + 1. Partie mám vačšinou rozdelené po jednej, no veľakrát cvičím hlavne podľa svojho vlastného pocitu. Hovorí sa, že slabina sa stane tvojou obľúbenou partiou, takže rada cvičím chrbát a síce neviem, kde sa to vo mne vzalo, ale nemám rada tréning nôh. V tréningu preferujem stroje a kladky, ale všetko to závisí od konkrétnej partie. A kardio? To je pre mňa relax.

 

Ako vyzerá tvoja strava?

Denne jem cca 6 krát, ale konkrétne stravovanie záleží od toho, v akej fáze sa nachádzam, či je to príprava na súťaž alebo som mimo sezóny. V príprave zaraďujem aj cheat day / meal, beriem to hlavne ako psychický oddych, pomáha mi to nabrať sily do ďalších týždňov, ale všetko to závisí od toho, ako sa vyvíja forma, koľko týždňov je do súťaže a pod. Keď sa nachádzam mimo sezónu, základ stále dodržujem, no tiež si doprajem to, na čo mám aktuálne chuť. 

 

A čo tvoje obľúbené jedlo?

Ak hovoríme o nezdravom jedle, tak burger, ten je moja veľká slabosť!

 

 

Máš v zásobe nejaký fitness recept, na ktorý nedáš dopustiť? Prezradíš?

Priznám sa, že ma vôbec nebaví variť a piecť, preto žiadne fitness recepty ani nevyhľadávam, ale na obrázkoch a videách, to všetko vyzerá veľmi dobre.

pastedGraphic_2.png

Aké doplnky výživy využívaš?

V príprave je toho viac, BCAA, glutamín, l-karnitín, proteín, spaľovač a rôzne vitamíny. Mimo sezónu využívam najmä BCAA, glutamín, protein a vitamíny.

 

Ako relaxuješ?

Relax je pre mňa vždy, keď si možem ísť ráno zabehat so psom, prevetrať hlavu alebo proste len strašne moc a strašne dlho spať.

 

Ktorú vlastnosť si na sebe najviac ceníš a naopak, ktorej sa chceš zbaviť?

V oboch prípadoch je to jedna a tá istá vlastnosť, ambicióznosť. Proste viem, čo chcem a idem si za tým aj cez mŕtvoly.

 

pastedGraphic_3.png

Ako dokážeš spojiť všetky pracovné, súkromné, tréningové povinnosti a nezblázniť sa z toho?

Všetko sa dá, človek sa len musí sústrediť na svoj cieľ. I keď uznávam, to zbláznenie je niekedy veľmi blízko.

 

Kto je tvojou najväčšou oporou?

Priateľ a rodina.

 

Aké máš plány na rok 2017?

Zrejme absolvujem jarnú súťažnú sezónu, ale uvidíme, čo prinesie nový rok.