07.02.2019

NA SLOVÍČKO S VIKTOROM VINCZEM

„Prípravu na súťaž nezvládne každý, je veľmi náročná, zložitá a veľakrát aj nebezpečná. Je potrebné úplne prestaviť celú hlavu aj telo, sústrediť sa len na svoje vlastné ciele."

 

Meno a priezvisko: Viktor Vincze

Vek: 29

Výška: 182 cm

Váha: 100kg

Kategória: Men’s Physique

Asociácia: SAKFST / IFBB

Začiatok kariéry: 2014

Najväčší úspech v kariére: oficiálne prvý Men’s physique šampión na Slovensku

Športový vzor: Arnold Schwarzenegger,

Osobné motto: ,,Naše chyby z nás robia to, čím sme dnes."

 

pastedGraphic.png

Ako si sa vôbec dostal k cvičeniu?

Ako dieťa som sa venoval bojovým športom, v rámci ktorých sme mali zahrnuté aj rôzne posilovacie tréningy. Neskôr som robil kajak a cvičil s kamarátmi vo vlastnej pivničnej posilovni. Potom som sa opäť vrátil k bojovým športom, kde do prípravy bolo zahrnuté aj posilovanie, ale skôr na rozvíjanie dynamiky, než svalov alebo veľkých svalových objemov. Okolo 15. roku som začal aktívne posilovať a venovať sa aj trénovaniu ostatných.

 

Kedy si začal prvýkrát reálne uvažovať o súťažení?

Bolo to niekedy na prelome roka 2013-2014, keď som ukončil svoju capoeristickú a MMA karéru.

 

Čo všetko obnáša príprava na súťaž?

Od tvrdých tréningov, cez poctivú stravu a regeneráciu, až po spoznanie vlastného tela. Prípravu na súťaž určite nezvládne každý, je veľmi náročná, zložitá a veľakrát aj nebezpečná. Je potrebné úplne prestaviť celú hlavu aj telo, sústrediť sa len na svoje vlastné ciele.

pastedGraphic_1.png

S kým konzultuješ tréning a stravu?

Zvyčajne si všetko robím sám, no momentálne mi pomáha Laci Jankovič a Vladimír Gašparík.

 

Trénuješ sám alebo so sparingom?

Väčšinou trénujem so sparingmi. S nimi si tréningy neskutočne užívam a bavia ma, ale raz za čas sa stane, že cvičím aj sám.

 

Ako vyzerá tvoj tréning?

Momentálne už niekoľko mesiacov, spolu s Lacom Jankovičom, rozvíjame tréningový systém NDT (Neuro Dynamické Transformačné Vákuum), jedná sa o tréningový systém, ktorý má hlavu a pätu, nie je to len bezmyselné cvičenie. Samozrejme, v minulosti som vyskúšal aj klasické splity, princípy Joe Weidera, MTUT Dennisa Jamesa, Korte a podobne. Čo sa týka obľúbených cvikov, mám ich viac, no najradšej cvičím bench press na šikmej lavičke, čelný drep s veľkou činkou, rozpažovanie v stoji s jednoručkami, francúzske tlaky na spodnej kladke atď. Neobľúbené cviky nemám, riadim sa tým, že je nutné robiť úplne všetko. Preferujem závažia, činky a stroje než cviky s vlastnou váhou, avšak aj tie sú na obohatenie tréningu super. Zaradzujem HIIT a LISS kardio, oba na bežiacom páse, steppri alebo stacionárnom bicykli.

 

Ako vyzerá tvoja strava?

V strave dodržiavam viacero protokolov a foriem stravovania. Konkrétnejšie IIFYM (rátanie kalórií) a IF (prerušovaný pôst). V skratke to znamená, že sa stravujem približne 3-4-krát za deń a cheatujem skoro každý deň, rátam si kalórie, a tak dokážem do jedálnička prepašovať aj potraviny bežných smrteľníkov. Hoci občas zaradím cheat day, vždy sa snažím rátať si kalórie tak, aby som nepribral, ale ani neschudol. Priznávam, v minulosti som sa zvykol trápiť "old school" diétami, ale odvtedy ubehlo veľa času, pochopil som základné princípy ľudského tela.

 

A čo tvoje obľúbené jedlo?

Čo sa obľúbeného jedla týka, mám rád kuracie prsia na grile, jasmínovú ryžu a broskyňový kompót.

 

Máš v zásobe nejaký fitness recept, na ktorý nedáš dopustiť? Prezradíš?

Ježiš, tak tých je strašne veľa! Mám veľmi rád francúzske toasty s proteínovým pudingom. Recept je jednoduchý, 100g celozrnných toastových chlebov ponoríme do vajíčok zmiešaných s ryžovým mliekom, škoricou, odmerkou proteínu a štipkou soli. Toto všetko opečieme z oboch strán na troške masla. Vrch dozdobíme drobným ovocím, prelejeme javorovým sirupom alebo proteínovým pudingom. A je hotovo!

pastedGraphic_2.png

Aké doplnky výživy využívaš?

Využívam najmä predtreningové pumpy, srvátkový koncentrát a izolát, BCAA, minerálne komplexy a samozrejme, vitaminy.


Ako zvykneš relaxovať?

Mám rád wellness, masáže, saunu, ale taktiež prechádzky s mojím psom.

 

Ktorú vlastnosť si na sebe najviac ceníš, a naopak, ktorej sa chceš zbaviť?

Snažím sa byť vždy pokorný a mať rešpekt, či už voči fanúšikom alebo súperom. Naopak, občas viem byť prehnane výbušný a taký "samovytáčací" typ.

 

Ako dok

pastedGraphic_3.png

ážeš spojiť všetky pracovné, súkromné, tréningové povinnosti a nezblázniť sa z toho?

Úprimne, občas netuším ako to všetko stíham, je to veľmi náročné. Moje každodenné pracovné povinnosti začínajú ráno o 5:20 a častokrát trvajú do 22:00-24:00 hodiny.

 

Máš sponzorov?

Konkrétne sponzorov nemám, ale sú spoločnosti, s ktorými dlhodobo spolupracujem, napr. Myprotein, FitnessPro.sk, Profy, Gymbeam a FitUp.

 

Čo plánuješ na rok 2017?

V novorom roku plánujem hlavne návrat na súťažné pódiá, a to vo forme, akú u mňa ešte nikto nezažil, ale chcem aj ďalej podnikať. No uvidíme, čo všetko prinesie budúci rok.